Www

A co si dělal v Amsterdamu?

Víte, nemusíte být hacker ani žádný počítačový mág, abyste zjistili lokaci nějakého vašeho spřízněného člověka či blízkého člena rodiny. Stačí, aby měl u sebe chytrý telefon a připojení k internetu (ideálně Wi-fi). To vše stačí, abyste s přesností na jeden metr věděli, kde se právě pohybuje nebo pohyboval, pokud chcete takto zpětně slídit. Chytré telefony jsou totiž často chytřejší než jejich majitelé.
ochrana údajů 

Co mohou společnosti a lidé o mě zjistit?

  1. Kde jste byli

Pokud jste v nejbližší době zavítali do kavárny nebo hospody a připojili jste se na tamní wi-fi, tak je úplně a naprosto jasné, že je vaše poloha zaznamenána v historii vašeho chytrého telefonu. Stačí, abyste tu wi-fi, jak se říká, jenom olízli a už se můžeme dozvědět, kde jste byli.
 

  1. Jaké stránky jste vyhledávali

Vše se ukládá a snad nejcennější položkou, možná ještě cennější než vaše lokace, je právě vyhledávány obsah. Na tom si ostatně zakládají byznys skoro všechny dnešní reklamní agentury a společnosti, které se snaží něco prodat. A jak to prodat efektivněji, než dopředu vědět, co lidé chtějí a těm lidem to nabízet. Nebo vám snad není divné, že jste hledali historii praček a najednou se vám začaly ukazovat reklamy na sociální síti o výhodných cenách praček a elektrospotřebičů?
 

  1. Obrázky a videa

Ty všechny jsou ukládány na světová uložiště, kde zůstanou několik desítek let, možná i stovky let, pokud nevyhoří nebo se s nimi něco nestane. Nic nesmažete, navždy to zůstane někde v prostoru na uložišti, v atomovém krytu, uprostřed chladících zařízení a také navždy dohledatelné.
 sluneční brýle

A jaké společnosti se tím netají?

Například internetové vyhledávače, jejich disky a emaily – jsou jedny z největších zachytávačů informací o uživatelích na světě. Skenují každou zprávu, každý obsah dokumentu, naprosto všechno a všechno je to ukládáno někde na serverech. Aplikace, ty zase skenují vaše chování v aplikaci, například Pokémon Go byl jeden velký trhák pro reklamu, neboť spousta stanovišť byla například v řetězcích rychlého občerstvení nebo nákupních domech.

A co si dělal v Amsterdamu?
4 (80%)1